کارهایی که هر فرد برای ثروتمند شدن باید انجام دهد

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۱۰ - ۴:۴۵ ٫ق٫ظ


وب‌سایت آی تی رسان – آرش فتحی: امروزه یکی از مهمترین مسایل پیش روی افراد ثروتمند و حتی افرادی که ثروت چندانی ندارند، این است که بتوانند برای خود یک سرمایه بلند مدت و قابل اطمینان ایجاد کنند.

معمولا بهترین استراتژی‌های اقتصادی برای هر انسانی، عادت‌های ساده‌ای هستند که وقتی به درستی پیاده‌سازی و اجرا می‌شوند، در انتهای کار سود بسیار خوبی برای فرد به همراه خواهند داشت. مدیریت اقتصادی و مالی کار ساده‌ای نیست. مخصوصا هنگامی که درآمد شما افزایش پیدا می‌کند ولی احساس می‌کنید که نمی‌توانید این پول را ذخیره و پس‌انداز کنید. این‌جا است که باید به فکر ساختن سرمایه و ثروت خود باشید. در واقع با این کار همواره رو به جلو گام خواهید برداشت.

اگر علاقه‌مند به ساختن سرمایه و ثروت صحیح هستید، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را به عنوان عادت‌های اصولی اقتصادی و مالی خود در نظر داشته باشید تا هر چه سریع‌تر و البته مطمین‌تر به اهداف خود نزدیک شوید.

 
 کارهایی که هر فرد برای ثروتمند شدن باید انجام دهد
1. برای خودتان مالیات در نظر بگیرید
۲٫ اگر دولت قانون جدیدی تصویب کند و به موجب آن شما مجبور به پرداخت مالیات بیشتری باشید، چه خواهید کرد؟ پاسخ ساده است. باید راهی برای پرداخت مالیات پیدا کنید. هنگامی که صحبت از پس‌انداز کردن می‌شود، هر کدام از ما دلیلی برای عدم انجام این کار می‌آوریم. درواقع سعی داریم با این دلایل، عدم توانایی خود در ذخیره و پس‌انداز کردن مقداری از پول خود را توجیه کنیم.
۳٫ عادت کنید به محض اینکه حقوق خود را دریافت کردید، بخشی از آن را در حساب پس‌انداز خود ذخیره کنید. نکته مهم‌تر این است که باید پیش خود فکر کنید که اصلا چنین حسابی وجود ندارد (تا هوس نکنید که از آن برداشت کنید). مطمین باشید پس از گذشت چند سال، وقتی موجودی این حساب را ببینید، خودتان را تحسین می‌کنید.
۴٫یک منبع در‌آمد جانبی برای خود ایجاد کنید
۵٫ موفق‌ترین کار‌آفرینان دنیا نیز به یک شغل بسنده نمی‌کنند و منابع در‌آمد مختلفی دارند. البته در راه‌اندازی تجارت‌های مختلف و چند‌گانه خود باید بسیار حساس باشید و با دقت عمل کنید. یکی از مهمترین مسایلی که باید مد نظر داشته باشید این است که کالایی که می‌سازید یا خدمتی که ارایه می‌کنید، ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد و برای شما سود‌دهی در پی داشته باشد.
۶٫ همیشه با توجه به موجودی کارت اعتباری خود خرج کنید
۷٫ اگر شغل شما به نحوی است که میزان در‌آمد ماهیانه ثابت و مشخصی ندارید، سعی کنید هیچ گاه بیش از موجودی کارت اعتباری و حساب خود خرج نکنید.
۸٫ بهتر است همواره تصمیمات مالی خود را بر اساس آنچه که در حال حاضر دارید، اتخاذ نمایید، نه به امید آنچه که فکر می‌کنید قرار است به دست بیاورید. صبر کنید تا پول خود را بگیرید، سپس به فکر خرج کردن آن بیفتید.
۹٫ در ابتدای هر فصل و هر سال، اهداف مالی آن فصل و سال را برای خود تعیین کنید
۱۰٫هنگامی که هدف داشته باشید، احساس مسیولیت بیشتری در قبال پول و سرمایه خود خواهید کرد. اگر هدف خاصی نداشته باشید، برای خرج کردن پول و شاید خرید‌های غیرضروری، خیلی ساده‌تر خودتان را قانع می‌کنید.
۱۱٫ در ابتدای سال یک هدف بزرگ برای خود تعریف کنید. سپس آن هدف را به اهداف کوچکتر سه ماهه تقسیم کنید. بدین صورت می‌توانید روند پیشرفت خود تا رسیدن به هدف اصلی را به سادگی بررسی و مدیریت کنید.
۱۲٫ از قانون ۵۰-۳۰-۲۰ پیروی کنید
۱۳٫اکثر کارشناس‌های اقتصادی قانون ۵۰-۳۰-۲۰ را پیشنهاد می‌کنند. حال این قانون چیست؟ بر اساس قانون ۵۰-۳۰-۲۰، ۵۰ درصد از در‌آمد شما می‌بایست خرج نیاز‌های‌تان شود (مانند خرج خانه، ماشین، غذا و مواردی از این قبیل). ۳۰ درصد از در‌آمد نیز باید صرف چیز‌هایی شود که شما می‌خواهید و از آن لذت می‌برید، مانند خرید لباس، شام خوردن در رستوران و غیره. ۲۰ درصد باقیمانده اما باید پس‌انداز شود.
۱۴٫ در مورد افراد جوان‌تر این اعداد و ارقام کمی تغییر می‌کند. در واقع جوان‌ها در‌آمد خود را معمولا بصورت ۷۰-۲۰-۱۰ خرج می‌کنند. ولی اگر بتوانند از ابتدا قانون ۵۰-۳۰-۲۰ را اجرا کنند، آینده بسیار بهتری خواهند داشت.
۱۵٫ با افرادی که از نظر مالی مسیولیت‌پذیر هستند ارتباط داشته باشید
۱۶٫ برقراری ارتباط با افرادی که پیش از این به موفقیت‌های مالی دست یافته‌اند، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های اقتصادی بسیاری برای شما به ارمغان خواهد آورد. یک روش بسیار خوب برای فرا گرفتن هنر اقتصاد، یافتن یک دوست
خانوادگی است که بتواند در این مسیر نقش مربی را برای شما ایفا کند، شخصی که خودش قبلا به یک موفقیت مالی دست یافته است. اگر علاقه جدی به یادگیری داشته باشید و بخواهید شما هم یک تجارت موفق برای خود راه بیندازید، مطمین باشید شانس هم با شما یار خواهد بود.
۱۷٫ در پایان سال خودتان را قضاوت کنید، نه در پایان ماه
۱۸٫ هرچند بررسی عملکرد ماهیانه بسیار مهم است و می‌تواند در پیش‌برد اهدافتان کمک شایانی به شما بنماید، ولی نکته مهم‌تر این است که قضاوت در مورد موفقیت خود را به انتهای سال موکول کنید.

دیدگاه‌ها خاموش

اینستاگرام، ابزاری جذاب برای بازاریابی و فروش

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۱۰ - ۴:۴۲ ٫ق٫ظ


ماهنامه بازاریاب بازارساز – مریم بزرگر: آیا می دانستید که اینستاگرام در هر ماه بیش از ۵۰۰ میلیون بازدیدکننده فعال دارد؟ چه بازاری می تواند کشش و پتانسیل بزرگ تری برای بازاریابی و فروش داشته باشد؟

امروزه به کارگیری شبکه های اجتماعی به منظور بازاریابی و فروش کارآمدتر در بین شرکت ها به امری متداول تبدیل شده است. مدیران شرکت های ایرانی نیز که تا چندی پیش به طور کلی با این اقدامات مخالف بودند و آن را نوعی اتلاف وقت می دانستند، امروزه متوجه شده اند که عدم توجه به این ابزار به منزله از دست دادن بازاری بسیار بزرگ و پردرآمد است.

 
اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش

با وجود این که اهمیت استفاده از این شبکه های اجتماعی به خوبی مشخص شده است اما هنوز سازمان ها استراتژی مشخص برای این کار ندارند و بدون برنامه عمل می کنند. برای مثال امروزه تعداد قابل توجهی از سازمان های ما صفحه اینستاگرام دارند اما نمی توانند از این صفحه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش خود استفاده کنند. در این متن سعی شده راهکارهایی به شما معرفی گردد که بتوانید به بهترین شکل از پتانسیل بالای اینستاگرام به منظور افزایش بهره وری تلاش های بازاریابی و فروش خود استفاده کنید.

۱٫ هر روز بین یک تا سه پست اینستاگرامی داشته باشید.

بهترین راه برای به دست آوردن نتایج مثبت کسب و کاری از اینستاگرام این است که حضور فعالی در این شبکه داشته باشید. البته تعداد پست ها بستگی به اهداف شما دارد اما می توانیم در این زمینه به نمونه های موفق اشاره کنیم. حساب های کاربری اینستاگرامی که بیشترین دنبال کننده را دارند هر ماه حدود ۹۵ پست جدید به اشتراک می گذارند.

اگر می خواهید به بخش قابل توجهی از این بازار بزرگ دست پیدا کنید لازم است حضور پررنگی در آن داشته باشید و این کار میسر نمی شود مگر با قرار دادن پست های اینستاگرامی به اندازه کافی و به شکل منظم. در این زمینه می توان به شرکت هوم پالیش (Homepolish) اشاره کرد. این شرکت هر روز ۲ پست جدید در صفحه خود قرار می دهد و به طور متوسط روزانه ۲ هزار دنبال کننده جدید به آن اضافه می شود.

بدترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد، خریدن دنبال کننده است. این استراتژی تنها پول شما را هدر می دهد زیرا مخاطبانی که به این شکل به صفحه شما اضافه می شوند هیچ گاه با شما پیوند نمی خورند و در نتیجه کمکی به بازاریابی و فروش شما نمی کنند.

 
اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش

2. الگوریتم اینستاگرام را درک کنید.

تابستان گذشته اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داد. این شبکه اجتماعی پست هایی را به شما نشان می دهد که فکر می کند شما بیشترین علاقه را به آنها دارید. شاید از دید بنگاه های اقتصادی این تغییر، خطرناک باشد زیرا مصرف کننده های نهایی ابتدا پست های دوستان شان را که بیشترین ارتباط را با آنها دارند می بینند اما خبر خوب این است که کسب و کارها هنوز هم می توانند روی این الگوریتم کنترل داشته باشند.

 
اگر محتوایی که تولید می کنیم از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اصلا جای نگرانی نیست. استفاده از ویدئوهای جذاب، داستان های خواندنی، اشاره به اتفاقات و رویدادهای داغ، توجه به جنبه آموزشی پست ها و … می توانند در افزایش تعداد دنبال کننده ها به شکل طبیعی کمک کنند.

۳٫ به عکس نوشته های خود دقت کنید.

از آنجا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است، معمولا تمام تمرکز و دقت خود را روی انتخاب عکس می گذاریم و چون می خواهیم هر چه زودتر آن را منتشر کنیم، در انتخاب عکس نوشته مناسب دقت کمتری به خرج می دهیم. این در حالی است که عکس نوشته خوب می تواند باعث به وجود آمدن عکس العمل های عاطفی شود و این یعنی پیوند عاطفی با برند.

دیدگاه‌ها خاموش

اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۱۰ - ۴:۴۲ ٫ق٫ظ


ماهنامه بازاریاب بازارساز – مریم بزرگر: آیا می دانستید که اینستاگرام در هر ماه بیش از ۵۰۰ میلیون بازدیدکننده فعال دارد؟ چه بازاری می تواند کشش و پتانسیل بزرگ تری برای بازاریابی و فروش داشته باشد؟

امروزه به کارگیری شبکه های اجتماعی به منظور بازاریابی و فروش کارآمدتر در بین شرکت ها به امری متداول تبدیل شده است. مدیران شرکت های ایرانی نیز که تا چندی پیش به طور کلی با این اقدامات مخالف بودند و آن را نوعی اتلاف وقت می دانستند، امروزه متوجه شده اند که عدم توجه به این ابزار به منزله از دست دادن بازاری بسیار بزرگ و پردرآمد است.

 
اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش

با وجود این که اهمیت استفاده از این شبکه های اجتماعی به خوبی مشخص شده است اما هنوز سازمان ها استراتژی مشخص برای این کار ندارند و بدون برنامه عمل می کنند. برای مثال امروزه تعداد قابل توجهی از سازمان های ما صفحه اینستاگرام دارند اما نمی توانند از این صفحه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش خود استفاده کنند. در این متن سعی شده راهکارهایی به شما معرفی گردد که بتوانید به بهترین شکل از پتانسیل بالای اینستاگرام به منظور افزایش بهره وری تلاش های بازاریابی و فروش خود استفاده کنید.

۱٫ هر روز بین یک تا سه پست اینستاگرامی داشته باشید.

بهترین راه برای به دست آوردن نتایج مثبت کسب و کاری از اینستاگرام این است که حضور فعالی در این شبکه داشته باشید. البته تعداد پست ها بستگی به اهداف شما دارد اما می توانیم در این زمینه به نمونه های موفق اشاره کنیم. حساب های کاربری اینستاگرامی که بیشترین دنبال کننده را دارند هر ماه حدود ۹۵ پست جدید به اشتراک می گذارند.

اگر می خواهید به بخش قابل توجهی از این بازار بزرگ دست پیدا کنید لازم است حضور پررنگی در آن داشته باشید و این کار میسر نمی شود مگر با قرار دادن پست های اینستاگرامی به اندازه کافی و به شکل منظم. در این زمینه می توان به شرکت هوم پالیش (Homepolish) اشاره کرد. این شرکت هر روز ۲ پست جدید در صفحه خود قرار می دهد و به طور متوسط روزانه ۲ هزار دنبال کننده جدید به آن اضافه می شود.

بدترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد، خریدن دنبال کننده است. این استراتژی تنها پول شما را هدر می دهد زیرا مخاطبانی که به این شکل به صفحه شما اضافه می شوند هیچ گاه با شما پیوند نمی خورند و در نتیجه کمکی به بازاریابی و فروش شما نمی کنند.

 
اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش

2. الگوریتم اینستاگرام را درک کنید.

تابستان گذشته اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داد. این شبکه اجتماعی پست هایی را به شما نشان می دهد که فکر می کند شما بیشترین علاقه را به آنها دارید. شاید از دید بنگاه های اقتصادی این تغییر، خطرناک باشد زیرا مصرف کننده های نهایی ابتدا پست های دوستان شان را که بیشترین ارتباط را با آنها دارند می بینند اما خبر خوب این است که کسب و کارها هنوز هم می توانند روی این الگوریتم کنترل داشته باشند.

 
اگر محتوایی که تولید می کنیم از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اصلا جای نگرانی نیست. استفاده از ویدئوهای جذاب، داستان های خواندنی، اشاره به اتفاقات و رویدادهای داغ، توجه به جنبه آموزشی پست ها و … می توانند در افزایش تعداد دنبال کننده ها به شکل طبیعی کمک کنند.

۳٫ به عکس نوشته های خود دقت کنید.

از آنجا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است، معمولا تمام تمرکز و دقت خود را روی انتخاب عکس می گذاریم و چون می خواهیم هر چه زودتر آن را منتشر کنیم، در انتخاب عکس نوشته مناسب دقت کمتری به خرج می دهیم. این در حالی است که عکس نوشته خوب می تواند باعث به وجود آمدن عکس العمل های عاطفی شود و این یعنی پیوند عاطفی با برند.

دیدگاه‌ها خاموش

متسوشیتا؛ مرد روزهای سخت پاناسونیک

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۱۰ - ۴:۳۹ ٫ق٫ظ


ماهنامه پیشه و تجارت – سید محمد میرزا محمدزاده: موفقیت کنوسک متسوشیتا (۱۹۷۹-۱۸۹۴) ناشی از چیزی نبود جز ایده ساده ساخت یک دو شاخه الکتریکی؛ کاری که منجر به توسعه امپراتوری تجارت وی در جهان شد.
 
به عنوان صاحب کارخانه پاناسونیک و دیگر کارخانه های سودده در جهان، متسوشیتا موفق به ایجاد دارایی به ارزش سه میلیارد دلار شد. از آنجا که نام متسوشیتا به طور شاخص در محصولات وی به کار نرفت، او هیچ وقت همچون سم والتون (بنیانگذار فروشگاه های زنجیره والمارت آمریکا)، هنری فورد (بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد) یا هوندا (بنیانگذار شرکت خودروسازی هوندا) یا دیگر غول های سرمایه داری که از نام خود در محصولات شان استفاده می کنند معروف نشد.
 
با این حال شرکت وی با نام تجاری متسوشیتا الکتریکی اینداستریال درآمد بیشتری را نسبت به دیگر شرکت ها، در طول عمر خود حاصل کرد. اگرچه او بیرون از سرزمین مادری خود یعنی ژاپن شناخته شده نبود اما درآمد او از شصت و سه میلیارد دلار در سال فراتر رفت.
 
متسوشیتا؛ مرد روزهای سخت پاناسونیک

شروع خاضعانه

متسوشیتا در ۲۷ نوامبر ۱۸۹۴ در شرایطی سخت و فقیرانه، در روستای واسای ژاپن به دنیا آمد. او کودکی و نوجوانی سختی داشت و بعد از آن یک بزرگسال رنجور با آینده نامعلوم شد. در زمانی که هر فردی برای موفقیت به آموزش خوب، شخصیت کاریزماتیک و سرمایه نیاز داشت، متسوشیتا باید برای ادامه زندگی می جنگید. او که کوچک ترین فرزند خانواده ۱۰ نفره خود بود، پدری داشت که کل سرمایه خانواده را قمار کرده بود. همین مسائل سبب شد او در سن ۹ سالگی در مغازه دوچرخه سازی مشغول به کار شود تا خرج خانواده را تامین کند.

یکی از خصیصه هایی که متسوشیتا در طول دوران کاری خود دنبال می کرد، پذیرش ریسک بود. او با ترک شغل دوچرخه سازی و پیوستن به کارخانه ساخت تجهیزات الکترونیک موسوم به اوساکالایت، ریسک بزرگی انجام داد؛ چرا که او در شغل دوچرخه سازی آن قدر خبره شده بود که به عنوان بازرس شناخته می شد؛ یک شغل محترمانه که شاید هر کس دیگری تا بازنشستگی به آن می چسبید. متسوشیتا به این مسئله اندیشیده بود اما ریسک آن را پذیرفت. با این حال او در کارخانه الکترونیک نیز موفق بود و توانست یک دو شاخه الکتریکی ابداع کند که در زمان خود بهترین بود. او اختراع خود را به رییسش نشان داد، هر چند که او اصلا تحت تاثیر قرار نگرفت.

متسوشیتا هیچ پول و تجربه تجارتی نداشت اما انگیزه و آرزوهای بزرگ در سر داشت. بنابراین در سال ۱۹۱۷ تصمیم گرفت که خودش این دو شاخه را تولید کند. بنابراین با کمک همسر و سه دستیار مشتاقش، تجارت خود را آغاز کرد. این پنج نفر تحصیلاتی بالاتر از دبیرستان یا تجربه ای در تولید دو شاخه الکتریکی نداشتند اما همگی آرزوهای بزرگ داشتند. آنها کارشان را در یک ملک استیجاری، تنها با دو اتاق آغاز کردند. ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته کار می کردند. پس از چندین ماه کار سخت و طاقت فرسا و بدون ذره ای درآمد، آنها چندین نمونه از محصول جدید را تکمیل کردند.

فروشگاه ها عموما از قبول محصول جدید آنها سر باز می زدند؛ هر چند که آنها محصول او را قابل قبول می دانستند و ابداع او را تحسین می کردند اما مدعی بودند که تعداد کم محصول نمی تواند تجاری شود و او باید تعداد بالای محصول را تولید کند تا بتواند توجه ها را به کارخانه خود جلب کند. اما او تسلیم نشد و به کار خود ادامه داد تا کم کم مردم به خرید محصولش علاقه مند شدند؛ چرا که محصول او به لحاظ کیفیت، بهتر و به لحاظ هزینه ای ۵۰ درصد ارزان تر بود.

 
متسوشیتا؛ مرد روزهای سخت پاناسونیک

متسوشیتا تجارت خود را با بستن قراردادهای متنوع برای تولید محصولات جدید به روز نگه داشت؛ در سال ۱۹۲۲، کارخانه وی هر ماه یک محصول جدید معرفی می کرد. او همچنین به طور دائم استراتژی های تجاری خود را توسعه می داد تا بتواند فاصله خود را از سایر رقبا حفظ کند. او پس از مدت ها تجربه به این نتیجه رسید که هر محصول جدید باید ۳۰ درصد از محصول قبلی بهتر و ۳۰ درصد ارزان تر باشد تا بتواند در بازار رقابتی شانسی داشته باشد.

با دنبال کردن این سیاست، متسوشیتا موفق شد محصولات بیشتری بفروشد و در بازار شناخته شود. او همچنین پس از اجرای برنامه خدمات فروش، در این مسئله پیشگام شد.

طراحی لامپ دوچرخه

لامپ های دوچرخه وسیله ای که بسیار در ژاپن مورد نیاز بود تا قبل از متسوشیتا سابقه بدی در این کشور داشت و این لامپ ها معمولا کار نمی کردند. متسوشیتا متوجه شد که یک لامپ بهبود یافته برای میلیون ها دوچرخه مورد استفاده در کشور، می تواند به یک محصول کاربردی تبدیل شود. بنابراین او یک محصول بهینه تولید کرد. هر چند که این محصول موسوم به «لامپ قشنگی» در ابتدا مورد استقبال واقع نشد اما بعدها در نهایت به یک استاندارد در کل صنعت تبدیل شد که معیار سنجش سایر محصولات قرار می گرفت.

چراغ های باتری خور متسوشیتا بعدها آن قدر موفق شد که مردم ترجیح دادند لامپ های سنتی کروسین خود را جمع کنند و لامپ های او را در خانه خود مورد استفاده قرار دهند. بدین ترتیب شرکت متسوشیتا الکتریک در مسیر تبدیل شدن به غول صنعت قرار گرفت. در سال ۱۹۲۳ لامپ های قشنگی، الگوی هیتر برقی، میز برق الکتریک و نوع جدیدی از ترموستات ها قرار گرفت. اولین رادیوی متسوشیتا، در سال ۱۹۳۱ معرفی شد و برای همین محصول، اولین جایزه رقابت رادیویی برادکستینگ استیشن توکیو را از آن خود کرد. پس از آن ابداعات دیگری همچنین موتورهای الکتریکی و پنکه های برقی نیز محصول خلاقیت متسوشیتا بود.

مرد روزهای سخت

شرایط همیشه برای پیشرفت متسوشیتا فراهم نبود؛ هر چند که در نهایت یخچال ها، ماشین های لباسشویی، کولرها، تلویزیون های رنگی و تجهیزات صوتی اختراع شدند اما شکست هایی هم در این راه اتفاق افتاد. هم زمان با بحران مالی دهه ۱۹۳۰، متسوشیتا متوجه کاهش فاحش فروش کارخانه خود شد؛ اما برخلاف سایر کارخانه ها و واحدهای صنعتی او اقدام به کاهش نیروی کار رو به فزونی خود نکرد؛ چرا که او آنها را جزیی از خانواده خود می دانست. به جای اخراج، او کارگران خود را به واحدهای فروش ارجاع داد و برنامه زمانی تولید کارخانه را کاهش داد. با این وجود انبارهای کارخانه همچنان پر از تولیدات فروخته نشده بود.

 
متسوشیتا؛ مرد روزهای سخت پاناسونیک

با وجود آن که مدیران اصرار داشتند متسوشیتا نیروهای خود را کاهش دهد و دستگاه های تولیدی را خاموش کند تا از بحران مالی عبور کند، او بر عقیده خود پایدار ماند؛ ساعت کاری کارخانه را به نصف کاهش داد و با این حال دستمزد کارکنان را تغییر نداد. او همچنین از کارکنان خواست تا برای فروش تولیدات انبار شده کمک کنند و آنها هم دست یاری برای او دراز کردند. با وجود آن که دیگر شرکت ها در دوران بحران اقتصادی دچار مشکلات جدی و ورشکستگی شدند متسوشیتا الکتریک به کار خود ادامه داد.

جنگ جهانی دوم

شرکت متسوشیتا در مسیر رشد قرار داشت که جنگ جهانی دوم آغاز شد و ویرانی، گریبان ژاپن را گرفت. از آنجا که متسوشیتا احساسات آشکاری نداشت، کسی متوجه احساس شخصی او به جنگ نشد؛ اما کارخانه او شروع به تولید ماشین آلات جنگی کرد. زمانی که ژاپن در جنگ شکست خورد و متحدین کنترل قدرت را در دست گرفتند، متسوشیتا دستور گرفت که کلیه تولیدات خود را معلق کند و متسوشیتا الکتریک مورد تحریم های سخت قرار گرفت. به نظر می رسید که پایان عمر کارخانه فرا رسیده است چرا که کارخانه های دیگر ژاپن که شرایط مشابه داشتند، پس از جنگ از دور خارج شدند.

خود متسوشیتا در شرف اخراج از مدیریت کارخانه بود؛ اما کارکنانش به دولت نظامی اصرار کردند که متسوشیتا در سمت خود باقی بماند. متسوشیتا، فرماندهان نظامی را متقاعد کرد که شرکتش به تولید محصولات زمان صلح ادامه دهد. او تعهد کرد که ژاپن بار دیگر به قدرت جهانی تبدیل شود، اما این بار با وسایل تولیدی زمان صلح و نه جنگ.

او بر این باور بود که کشورش می تواند در حوزه الکترونیک، امپراتور جهان شود. دولت نظامی که اندیشید ژاپن می تواند با این روش از بحران ناشی از جنگ نجات پیدا کند به شرکت اجازه بازگشایی داد. متسوشیتا و تیم مدیریتی اش شروع به ترمیم شرایط خود کردند. خیلی زود شرکت متسوشیتا الکترونیک به بازار بازگشت و توانست تولید گذشته خود را از سر گیرد و سودده شود و این نتیجه روحیه جنگنده کارکنان شرکت بود.

متسوشیتا الکترونیک توسعه یافت و چند شرکت دیگر را نیز زیر سلطه خود گرفت. در سال ۱۹۵۲ اولین تلویزیون های سیاه و سفید از سوی این شرکت به مشتریان عرضه شد. در سال ۱۹۵۹ متسوشیتا علاوه بر تاسیس شرکت کیوشو متسوشیتا الکتریک، شرکت اوساکا پریسیژن ماچینری (که بعدها به متسوشیتا سیکو تغییر نام داد) و گروه صنعتی ارتباطات متسوشیتا (که اولین ضبط صوت دنیا را تولید کرد)، موفق به ثبت شرکت ماتسوشیتا الکترونیک آمریکا شد. اولین تلویزیون رنگی شرکت در سال ۱۹۶۰ تولید شد و در سراسر جهان با نام هایی همچون ناسیونال و پاناسونیک عرضه شد.

 
متسوشیتا؛ مرد روزهای سخت پاناسونیک

فلسفه مدیریت پدری

زمانی که متسوشیتا کار خود را با چند نمونه دو شاخه الکتریکی آغاز کرد، کمتر کسی حدس می زد که این شرکت بتواند به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کند. متسوشیتا باور داشت که یک شرکت باید در کنار سهامداران، برای جامعه نیز ثروت ایجاد کند و باید همیشه برای حذف فقر از جامعه تلاش کند. فلسفه تجاری متسوشیتا منجر به ایجاد سنت «مدیریت پدری» در ژاپن شد. سنتی که کارکنان را عضو خانواده کارخانه می داند و کار مادام العمری را برای آنها به ارمغان می آورد؛ بدون ترس اخراج شدن.

بیرون از کارخانه متسوشیتا، بر روی یک کتیبه بزرگ، نکات کلیدی و عقاید مدیریتی خالق این شرکت این گونه حک شده است: «به عنوان صنعتگر این مملکت، خود را موظف به وقف زندگی در راه پیشرفت و توسعه جامعه و رفاه مردم از طریق فعالیت های اقتصادی می دانیم و در همین حال برای بهبود کیفیت زندگی در دنیا نیز تلاش می کنیم.»

یکی از جملات ماندگار تجاری متسوشیتا این بود که «اگر ما نتوانیم سودی ایجاد کنیم در جنایت علیه جامعه شریک بوده ایم. ما سرمایه جامعه را در اختیار داریم. ما نیروی انسانی جامعه را در اختیار داریم. ما مواد اولیه جامعه را در اختیار داریم، اگر سود خوبی ایجاد نکنیم، ما منابع ارزشمند را که می توانست در جای دیگر به کار گرفته شود از بین برده ایم.»

با این وجود شرکت او همیشه سودده بود. وقتی یک آمریکایی بین خرید دوربین های فیلمبرداری با برندهای RCA، GE، Montgomery Ward، Magnavox، Syulvania Quasar و Panasonic شک می کند، شاید هیچ وقت نداند که این مدل ها همه در شرکت های تحت اختیار متسوشیتا تولید شده اند. کنوسوک متسوشیتا در سن ۹۴ سالگی، زمانی که بر مسند امپراتوری خود تکیه زده بود، دار فانی را وداع گفت.

دیدگاه‌ها خاموش

این کتاب شما را یک فروشنده حرفه ای خواهد کرد!

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۰۹ - ۱۱:۴۹ ٫ق٫ظ


حتما نام کتاب‌های «واقعیت‌های جدید در دنیای کسب و کار»، «۲۱ نکته در ایمیل مارکتینگ» که به صورت آنلاین و به رایگان منتشر شده است را خوانده یا شنید‌ه‌اید.
این نویسنده، کتاب جدیدی به نام «۲۱ نکته تا یک فروشنده حرفه ای» را تالیف و به رایگان منتشر کرده است که شما را با مفاهیم جدید در حوزه فروش به شکل خوبی آشنا می کند.
 
 این کتاب شما را یک فروشنده حرفه ای خواهد کرد!

 
در مقدمه این کتاب آمده است:

اگر به دنبال حرفه‌‌ای هستید که همیشه هواخواه داشته باشد، فروشنده‌ای حرفه‌ای شوید. دقت کنید فروشنده نشوید، یک فروشنده‌ای حرفه‌ای شوید.
اگر شما مهارت فروش محصول، خدمت یا ایده‌ای را داشته باشید، در هر نوع کسب و کاری و در هر جای دنیا، شغل خوبی برای شما وجود دارد!
مسائلی همچون تعامل با افراد مختلف، یادگیری تخصص‌های گوناگون، چالش‌های هیجان‌انگیز، تکنیک‌های روانشناسی، باعث شده‌اند که این شغل به یکی از هیجان‌انگیزترین حرفه‌های دنیا تبدیل شود.
 
اگر شما در حوزه فروش کار می کنید، پیشنهاد می کنم آب دست تان است زمین بگذارید و این کتاب هیجان انگیز را بخوانید، این کتاب شما را در مسیر یک فروشنده حرفه ای قرار خواهد داد.
 
اگر هم در حوزه فروش فعال نیستند، شک نکنید این کتاب یک هدیه ارزشمند برای دوستان فعال شما در این بخش می باشد!
 
برای دانلود رایگان این کتاب اینجا را کلیک کنید!

دیدگاه‌ها خاموش

طردشدن های دوست داشتنی؛ موفقیت میلیاردر ۲۶ ساله

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۰۹ - ۴:۲۶ ٫ق٫ظ


ماهنامه آینده روشن: بی شک سم آونز (Sam Ovens) یکی از موفق ترین کارآفرینان جوان در زمینه مشاوره کسب و کار است. برخلاف بسیاری از کارآفرینان، او به سرعت دریافت که مشاغل کارمندی و روتین ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر سرنوشتی نیست که برای زندگی اش رقم خورده است؛ او چیز بیشتری در زندگی می خواست.
در سال ۲۰۱۲ میلادی و در حالی که تنها سه ماه از نخستین شغلش پس از پایان کالج می گذشت، سم از شرکتی که در آنجا مشغول به کار بود استعفا کرد و به خانه پدر و مادرش در نیوزیلند بازگشت. او همان جا تصمیم گرفت در پارکینگ منزل والدینش کسب و کار تازه ای برای خود آغاز کند.
پس از کار و تلاش بسیار و هزینه کردن تمامی پس اندازش، اولین تجارت سم به شکل بدی شکست خورد. یک سال کار و تلاش شبانه روزی دیگر کار او را به آنجا کشاند که همه چیزش را از دست بدهد، قرض و بدهی بسیاری بالا بیاورد و اسم دو شرکت ناموفق و شکست خورده دیگر را نیز با خود یدک بکشد. خودش بعدها در جایی می نویسد که آن دوران یکی از ناامیدکننده ترین و در عین حال تعیین کننده ترین مراحل زندگی اش بوده است. اما سم به جای آنکه ناامید شود و دوباره به محیط کارمندی بازگردد، تصمیم گرفت به شکست های خود به دیده فرصت بنگرد و از آن ها درس بگیرد.
 
 طردشدن های دوست داشتنی
سوالات بسیاری در ذهن او وجود داشت، مثل اینکه چرا ایده های بزرگ او نتوانسته بود مشتریان زیادی را به خود جلب کند یا اینکه کجای کارش اشتباه بوده است؟ او اشتباهاتی را که به شکستش انجامیده بودند بررسی کرد و نقاط ضعف و قوت کسب و کارهایش را یافت. ارزیابی سم تمایل و اشتیاق او برای یادگیری و رشد و نگرش هایش او را واداشت یک بار دیگر بخت خود را در زمینه کارآفرینی امتحان کند و تصمیم بگیرد چهارمین شرکت خود را در زمینه مشاوره کسب و کار راه اندازی کند. تلاش های سم این بار به نتیجه رسید.
 
او در مدت کوتاهی شرکت مشاروه ای خود را راه اندازی کرد. پارکینگ خانه پدری را ترک کرد و به منهتن بازگشت. او در ۲۶ سالگی و در زمان کوتاهی موفق شد ارزش کسب و کارش را به ۱۰ میلیون دلار برساند.
سم در حال حاضر یکی از کارشناسان برجسته در زمینه کارآفرینی و ارائه مشاوره برای آغاز کسب و کارهای جدید است. در حال حاضر، روش های سم آونز را بسیاری از مشاوران برجسته در سراسر جهان استفاده می کنند و او نخستین کسی است که شرکت ها و صنایع زمانی که به دنبال جذب مشتریان جدید هستند با او تماس می گیرند.
سم در ابتدای آغاز به کار شرکت مشاوره ای به تنهایی خدمات را به مشتریان ارائه می داد، اما پس از مدتی ارائه مشاوره را آغاز کرد و اکنون نیز شیوه ها و استراتژی ها و تاکتیک های کاری اش با یکدیگر ترکیب شده است و در قالب یک برنامه آموزشی آنلاین در اخیار همه و به خصوص کسانی که به دنبال ایجاد کسب و کار جدید و سودآوری هستند قرار می گیرد. برنامه های آموزشی سم جزو برنامه های پیشرو در صنعت مشاوره شغلی محسوب می شود که موفقیت های بسیاری را نیز با خود به همراه داشته است.
در حقیقت، سم با آموزش ها و مشاوره های خود به هزاران نفر در سراسر جهان کمک کرد بر ترس های خود غلبه کرده، مشاغل روتین و کارمندی خود را رها کنند و با آغاز کسب و کارهای جدید درآمدهای بهتر و زندگی آزادانه تری داشته باشند. او معتقد است شیوه های نستی و عقل سلیم و متعارف در دنیای امروزی راه به جایی نمی برند و اگر از آن ها پیروی و تبعیت کنید، به جایی خواهید رسید که دیگران رسیده اند.
سم معتقد است هر کسی می تواند کسب و کار مورد نظر خود را آغاز کند و از این طریق به آزادی و زندگی پرمعناتر و درآمد بیشتر دست یابد، اما مشکل اینجاست که بیشتر این افراد نمی دانند که کار را باید از کجا آغاز و چه مسیری را دنبال کنند، اما سم این نقشه را ایجاد کرده است و تلاش می کند آن را با مردم سراسر جهان به اشتراک بگذارد.
 
 طردشدن های دوست داشتنی
در ادامه این مقاله قصد دارم چهار نکته طلایی در موفقیت کسب و کار را از دیدگاه این میلیونر جوان مطرح کنم. سم این چهار نکته طلایی را مهم ترین و باارزش ترین درس هایی می داند که طی فرایند کارآفرینی و تلاش، از طریق آزمون و خطا کسب کرده است. او بر این باور است که دانستن این نکات برای تمامی کسانی که در فکر راه اندازی کسب و کار جدیدی هستند لازم و ضروری است.

نکته طلایی اول: هرچه زودتر برند تحت نام خود را بسازید و اعتمادسازی کنید

ساختن برند اختصاصی برای کارآفرینان چندین فایده را به همراه دارد. نخست آنکه داشتن یک برند شخصی معتبر به کسب و کار جدید شما اعتبار بالایی خواهدداد. سم می گوید اگر مردم برند تحت نام شما را بشناسند و به آن اعتماد کنند، به احتمال زیاد به کسب و کار جدید شما نیز اعتماد خواهندکرد. او معتقد است ایجاد برند شخصی یکی از ابزارهای ضروری برای موفقیت در کسب و کار است.
دوم آنکه هرچه مخاطبان شما بیشتر باشند، مشتریان بالقوه بیشتری در آینده جذب خواهید کرد. او می گوید: «تلاش کنید از طریق شیوه های تبلیغی برند خود را به همه بشناسانید. از تمامی ابزارهای موجود استفاده کنید صدای خود و شرکت تان را به گوش افراد بیشتری برسانید. استفاده از قدرت نفوذ رسانه های اجتماعی امروزی تنها بخشی از امکانات گسترده برای جذب مخاطب است؛ پس به سرعت دست به کار شوید و کار خود را در شبکه های اجتماعی آغاز کنید. تمامی فرصت های موجود در این شبکه ها یا حتی پُست هایی که در آن ها منتشر می کنید این ظرفیت را دارند که یک مشتری جدید را به سوی شما بکشاند.»

نکته طلایی دوم: از شبکه اشنایان خود کسب درآمد کنید

سم می گوید: «بیشتر کارآفرینان در اطراف خود شبکه ای از ارتباطات فردی و مخاطبان دارند، اما متاسفانه از آن ها و ظرفیت های موجود آنان درک درست و کاملی ندارند؛ پس در هنگام شروع کسب و کار جدید آشنایان و دوستان و اطرافیان خود را فراموش نکنید؛ حتی تصور هم نمی توانید کنید که در میان همین افراد چه مشتریان بالقوه ای می توانید برای خود پیدا کنید. با این کار اطرافیان تان کسب و کار شما را در سطوح دیگر نیز منتشر می کنند. هر یک از اطرافیان شما شبکه ای از دوستان و آشنایان دارند که لزوما شما را نمی شناسند.»
 
 طردشدن های دوست داشتنی
یکی از دلایل شکست کسب و کارهای جدید هدف قرار دادن افراد غریبه در همان گام های نخست است. دوستان و خانواده و دوستانِ دوستان شما، همگی، نیازهایی دارند. نزدیک شدن به افرادی که هم شما و هم کسب و کار جدیدتان را می شناسند از نزدیک شدن به افراد کاملا غریبه ای که از شما و کارتان هیچ شناختی ندارند بسیار آسان تر است.

نکته طلایی سوم: هرگز آموختن را متوقف نکنید

هیچ اهمیتی ندارد چه زمانی و در چه مقطعی از زندگی کسب و کار جدید خود را آغاز می کنید؛ در راهی که در آن قدم گذاشته اید همیشه مطلب جدید برای یادگیری وجود دارد. شاید شما به کسب و کاری که در آن مشغول هستید اشراف کامل داشته یا از تمامی شاخصه ها و مولفه های یک کارافرین موفق آگاهی داشته باشید، اما باید بدانید که به عنوان یک کارافرین هموراه در این مسیر با چالش های جدید و تغییرات و موانع دیگری رو به رو خواهیدشد که تاکنون به آن ها برنخورده بودید و برای رویارویی به آن ها برنخورده بودید و برای رویارویی با آن ها به آموختن نیازمندید.
سم در این باره می گوید: «به لطف دسترسی به منابع عظیم اطلاعاتی در این دوران، هر کارآفرینی قادر است در هر زمینه و موضوعی اطلاعات جدیدی کسب کند. در طول این سال ها صدها کتاب خوانده و مطالب بسیار مفیدی را در مورد بازاریابی، فروش، حسابداری، استراتژی ها و حتی روش های ارتقای شخصیتی آموخته ام. می دانستم که اگر بخواهم کسب و کار جدیدم به سرانجام خوبی رسد، باید تمامی این مطالب را بدانم و به خوبی درک کنم».

نکته طلای چهارم: بر طردشدن غلبه کنید

 
سم می گوید: «بزرگ ترین ترس و نگرانی من در آغاز کسب و کار رویارویی با پذیرفته نشدن از سوی دیگران بود. به عنوان یک انسان درون گرا، تماس گرفتن با مردم، پیدا کردن مشتریان بالقوه و معرفی سرویس و محصولات کسب و کارم همیشه بزرگ ترین چالش پیش رویم بود و من را وادار می کرد از کُنج شخصی خود بیرون بروم، اما پس از مدتی متوجه شدم خروج از این کنج شخصی از اهمیت بسیاری برخوردار است و از آن پس تصمیم گرفتم بر این ترس خود غلبه کنم و یاد بگیرم چگونه با پذیرفته نشدن از سوی دیگران رو به رو شوم.
 
 طردشدن های دوست داشتنی
 
صحبت با افراد غریبه در مورد کسب و کارم را آغاز کردم و پس از مدتی دریافتم که پذیرفته نشدن از سوی مشتریان امری شخصی نیست و به هیچ وجه به ویژگی های شخصیتی من باز نمی گردد. این تجربه یکی از بزرگ ترین درس هایی بود که در نتیجه بیرون آمدن از محیط راحتی و رویارویی با چالش های واقعی دنیای کسب و کار آموختم.»
 
جاناتن لانگ
دبیر فورچن

دیدگاه‌ها خاموش

راز سالی ۶ میلیارد دلار «عروسک‌ِ باربی» فروختن!

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۰۹ - ۴:۲۲ ٫ق٫ظ


وب‌سایت شنبه – فهیمه خراسانی: تلاش برای جهانی‌شدن، آشنایی با فرهنگ جوامع مختلف در جهت تلاش برای یافتن مخاطبان جدید، تنوع محصولات، انتخاب درست مخاطبان برنامه‌های بازاریابی و … از جمله دلایل اصلی موفقیت برندی مانند «ماتل» به شمار می‌رود، به حدی که این نام تجاری توانسته‌ در میان برندهای متنوع اسباب‌بازی در سطح جهان، با محصولات خاص خود و خصوصا عروسک‌های باربی به عنوان یک برند جهانی، شناخته‌شده باشد.
 
در دنیای اسباب‌بازی‌ها برندهای مشهوری وجود دارند که اکثرا با یکی از اسبا‌ب‌بازی‌های خود که بیشتر نیز عروسک‌های معروف هستند، شناخته می‌شوند و شاید کمتر کسی با نام اصلی این برندها آشنا باشد، در این میان یکی از عروسک‌های محبوب و دوست‌داشتنی برای بسیاری از کودکان امروزی، عروسک‌های باربی است که با پیشرفت روزافزون فناوری، انیمیشن‌های آنها نیز ساخته شده است؛ جالب است بدانید که کمپانی تولیدکننده این عروسک‌های معروف و دوست‌داشتنی، ماتل (Mattel) نام دارد که در سال ۱۹۴۵ تأسیس شده ‌و هم‌اکنون علاوه بر عروسک‌های باربی، حجم متنوعی از برندهای اسباب‌بازی مختلف را تولید می‌کند و در صدر موفق‌ترین نام‌های تجاری در حیطه کاری خود قرار دارد و با شرکت‌های بزرگی مانند هازبرو، لگو و … برابری می‌کند، جالب است بدانید که درآمد سالانه کمپانی ماتل به بیش از ۶ میلیارد دلار رسیده ‌و این مبلغ نیز به خوبی جایگاه این برند را در دنیای اسباب‌بازی نشان می‌دهد.
 
 راز سالی 6 میلیارد دلار عروسک‌ فروختن!
ماتل بازارهای جهانی را هدف قرار داده است

با توجه به اینکه در هر سه ثانیه یک عروسک باربی در جهان فروخته می‌شود، می‌توان دقیقا به این موضوع پی برد که بازاریابی برندی مانند ماتل در سطح بین‌المللی اتفاق می‌افتد و این برند، قوانین بازاریابی خود را در سطح جهانی پیاده می‌کند؛ به این معنا که با تولید هر اسباب‌بازی جدید، شبکه‌های مختلف تلویزیونی در سراسر جهان، کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به اسباب‌بازی مذکور را پخش می‌کنند؛ ضمن اینکه سایر کمپین‌های بازاریابی این برند در فضای مجازی نیز به صورت گسترده‌ای مخاطبان جهانی این نام تجاری را با خود همراه می‌کنند.

 
فعالیت‌های بازاریابی برند ماتل در مقیاس جهانی به اندازه‌ای است که بیش از ۸۰درصد از محصولات این شرکت به مخاطبان جهانی ارائه می‌شوند و شاید تنها چیزی کمتر از ۲۰درصد از محصولات تولید شده این شرکت باشند که در کشورهایی خاص و برای مخاطبانی خاص به نمایش درمی‌آیند؛ بر این اساس باید گفت که برند ماتل به خوبی بازار دنیا را شناخته و علایق و سلیقه‌های کودکان جهان را با توجه به تفاوت‌های فرهنگی آنها در نظر داشته و محصولاتی مطابق با نیازهای بازارهای جهانی ارائه می‌کند.

بازاریابی عاطفی

با توجه به اینکه محصولات برند ماتل برای کودکان طراحی شده‌اند، این نکته به خودی خود می‌تواند یک اصل مهم بازاریابی را برای این برند در پی داشته باشد، چراکه نزدیک‌ترین افراد به کودکان، والدین آنها هستند و با تأکید بر رابطه عاطفی‌ای که بین والدین و فرزندان وجود دارد، می‌توان یک بازاریابی درست و دقیق را انجام داد. در همین راستا نیز کمپین‌های تبلیغاتی برند ماتل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده از رابطه عاطفی پدر و مادر با کودکان‌شان، روند هدیه دادن آنها را کنترل می‌کنند؛ به این معنا که از طریق نشان دادن علاقه کودکان به اسباب‌بازی‌های مورد نظر، والدین آنها را به سوی هدیه‌دادن این اسباب‌بازی‌ها‌ ترغیب می‌کنند. نشان دادن خوشحالی کودکان مختلف در رابطه با اسباب‌بازی‌های این برند، در نهایت والدین آنها را به صورت ناخودآگاه به سوی خرید محصولات مذکور ترغیب می‌کند.

انتخاب درست دایره مخاطبان

یکی از مراحل ضروری و مهم در هر برنامه تبلیغاتی، انتخاب مخاطب است، به این معنا که تبلیغ مورد نظر در نهایت باید ‌روی چه افرادی تأثیر بگذارد، تیم بازاریابی ماتل نیز به خوبی بر این نکته واقف بوده و مخاطبان خود را به‌درستی انتخاب کرده است. در وهله اول شاید اینطور به نظر برسد که مخاطبان اصلی این برند، کودکان هستند، اما این نکته را نباید از نظر دور داشت که در نهایت آن کسی که برای کودک اسباب بازی را می‌خرد، والدین و بزرگ‌تر‌های وی هستند و بر این اساس، در طراحی یک برنامه تبلیغاتی، بهتر است که در درجه اول والدین آنها را مد نظر قرار داد. برند ماتل مخاطبان اولیه خود را مادران بین ۲۵ تا ۴۵ سال در نظر گرفته و پدر، پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ نیز در درجه دوم قرار دارند. در واقع این برند با انجام مطالعات گسترده اجتماعی به این نتیجه رسیده ‌که نقش مادرها به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی در انتخاب اسباب‌بازی بیشتر بوده و پدرها نیز در درجه دوم قرار دارند. همچنین این برند از نقش پدر بزرگ و مادر بزرگ نیز غافل نشده است، چراکه این افراد نیز با توجه به علاقه‌ای که به نوه‌های خود دارند، اسباب‌بازی‌ها را به عنوان یکی از هدایای انتخابی خود به آنها در نظر می‌گیرند.

عروسکی برای همه

عروسک‌های باربی برند ماتل جزء مهم‌ترین محصولات این برند هستند که تقریبا در تمام نقاط جهان شناخته شده بوده و کودکان زیادی به آنها علاقه دارند، بر همین اساس نیز برند ماتل روی این محصول خاص خود تأکید بیشتری نشان داده است؛ باید گفت این برند به خوبی متوجه جایگاه عروسک‌های باربی در سطح بین‌المللی شده است و بنابراین با هدف نزدیک‌کردن این عروسک‌ها به فرهنگ‌های مختلف جوامع، در ساختار آنها تغییراتی را به وجود آورده است.

 
این نکته غیر‌قابل‌انکار است که یک اسباب‌بازی باید با فرهنگ کودکی که آن را به کار می‌برد، حداقل در شکل ظاهری، تا حدی هم‌خوانی داشته باشد، بنابراین برند ماتل در یکی از جدیدترین ویدئوهای تبلیغاتی خود با عنوان «چه کسی باربی است؟» یک انیمیشن جالب از گروه مختلف عروسک‌های باربی را نشان می‌دهد که هر یک خصوصیات متفاوتی دارند و به رنگ‌ها و پوشش‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. هشت رنگ پوست مختلف، ۱۸ رنگ چشم، ۲۳ رنگ مو و … از جمله تفاوت‌های آشکاری است که نشان‌دهنده نزدیک‌شدن تقریبی این اسباب‌بازی به فرهنگ‌های جهانی است.

دیدگاه‌ها خاموش

قبل از راه اندازی کسب و کار این ۷ سوال را از خودتان بپرسید

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۰۸ - ۲:۳۱ ٫ق٫ظ


وب‌سایت مدیر اینفو: در روز چند ایده‌ی کسب و کاری به ذهن‌تان خطور می‌کند؟ کارآفرینان معمولا وقتی از خواب بیدار می‌شوند چند ایده‌ی جدید دارند. آن‌ها در طول روز به ایده‌های‌شان علاقه‌مند می‌شوند. در نهایت شب که به رختخواب باز می‌گردند نقشه می‌کشند تا از فردا ایده‌شان را اجرایی کنند و … شکست بخورند! شادی و هیجانی که هنگام یافتن ایده‌ای جدید به سراغ کارآفرینان می‌آید یکی از مهم ترین عوامل شکست آن‌هاست. کارآفرینان با تجربه می‌دانند که هر ایده‌ای ارزش دنبال کردن ندارد. آن‌ها عاشق ایده‌هایی می شوند که از جنس فرصت هستند. و یک فرصت چه زمانی ارزش دارد؟ وقتی که بشود به سودآور بودن آن امید داشت.
 
 قبل از راه اندازی کسب و کار این 7 سوال را از خودتان بپرسید
 
در ادامه ۷ سوالی را که مایک کوچ، کارآفرین موفق، در مواجهه با ایده‌های کسب و کاری می‌پرسد بیان می کنیم. به عقیده او اگر تعداد پاسخ‌های منفی شما به سوال‌های مطرح شده خیلی زیاد باشد بهتر است قید ایده را بزنید.
۱٫ این کسب و کار با سبک زندگی‌تان تناسب دارد؟
ما زندگی نمی‌کنیم تا کار کنیم، بلکه کار می‌کنیم تا زندگی کنیم. با این حال خیلی از کارآفرینان خلاف این نظر را دارند. آن‌ها عاشق کارشان هستند و به نوعی با آن ازدواج کرده‌اند تا همیشه کنار هم باشند. برای چنین اشخاصی کار همه چیز است. چنین کارآفرینان معمولا کسب و کارهای موفق در سطح ملی و جهانی دارند; مانند فیس‌بوک،اپل،گوگل و امثال آن‌ها. اما خوشبختانه بسیاری از کسب و کارها هستند که به موسس‌شان فرصت زندگی کردن هم می‌دهند. اگر دوست دارید از همه‌ی جنبه‌های زندگی‌تان بهره ببرید، هنگام مواجهه با ایده‌ای جدید از خودتان بپرسید: آیا باید تمام وقت و انرژی خود را صرف اجرایی کردن‌ ایده‌ام بکنم و یا زمانی هم برای استراحت و تفریح باقی می‌ماند؟
 
2. تقاضایی برای محصول‌تان وجود دارد؟
ایجاد محصول جدید سخت است اما سخت تر از آن ایجاد نیاز برای محصول است. فرآیند ایجاد نیازی که تا قبل از آن وجود نداشته بسیار آهسته، پرهزینه و دشوار است. با این حال گاهی هم ارزشش را دارد. اپل یکی از کمپانی‌هایی است که در این زمینه بسیار موفق عملکرده است. این موضوع به این بستگی دارد که شما چقدر توانایی استیو جابز شدن داشته باشید.
۳٫ ارزش پیشنهادی‌تان منحصر به فرد است؟
این ایده تا به حال به فکر هیچ‌کس نرسیده است؟ خب شاید شما اینطور فکر کنید ولی احتمال چنین چیزی بسیار کم است. یعنی اینکه ایده‌ی تازه نفس‌تان به احتمال زیاد جایی در گوشه‌ای از این کره خاکی در حال اجرایی شدن است. یا اینکه تا به حال اجرایی شده و شما بی‌خبرید. ناراحت نباشید. این افراد سد راه شما نیستند آن‌ها فقط رقیب‌تان هستند. اگر ارزش پیشنهادی منحصر به فردی داشته باشید نیازی نیست نگران رقبا باشید.
۴٫ بازاریابی دیجیتالی می‌تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟
اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فقط برای بازی و سرگرمی نیستند. زمانی که شما در حال خندیدن به جوکی در تلگرام هستید افراد زیادی در تلاشند تا به وسیله همین شبکه‌ها کسب و کارشان را توسعه دهند. این یک صحبت جدی است. اینترنت یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین کانال‌های تبلیغاتی دنیای امروز است. اکر فکر می‌کنید برای تبلیغات‌تان نمی‌توانید روی کمک اینترنت حساب کنید، در آینده بازاریابی محصول‌تان بسیار دشوار خواهد بود.
 
 قبل از راه اندازی کسب و کار این 7 سوال را از خودتان بپرسید
5. می‌توانید روی فروش کسب و کارتان حساب کنید؟
کسب و کارهای کوچک و موفق ایجاد می‌شوند، رشد می‌کنند و زمانی که به بلوغ برسند توسط شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ خریداری می‌شوند. فکر می‌کنید ایده‌ی شما هم این قابلیت را دارد؟
۶٫ از اجرایی کردن ایده‌تان لذت می‌برید؟
تا به حال کارمند بوده‌اید؟ کارمند بودن معمولا یکی از کسل کننده‌ترین شغل‌هاست گرچه پول زیادی در بیاورید. دلیلش را همه می‌دانیم; جذاب نبودن کار. در دنیای کسب و کار هم همیشه و همه‌جا حرف بر سر پول درآوردن است. پول محرک مهمی برای راه اندازی هر کسب و کاری است ولی این همه ماجرا نیست. اگر قرار است برای اجرایی کردن ایده‌تان هر روز و هر هفته ساعت‌های زیادی وقت صرف کنید باید از این‌ کار لذت ببرید. کارآفرینی در واقع دنبال کردن علاقه واقعی‌تان است. اگر لذت و هیجانی در کار نباشد بهتر است همان راه بی دردسر کارمندی را در پیش بگیرید.
۷٫ صبرتان زیاد است؟
بیل گیتس همیشه بیل گیتس بوده است اما همیشه ثروتمند نبوده. بیل گیتس و بقیه‌ی کارآفرینان موفق راه دور و درازی را طی کردند تا به این جا رسیدند. بعضی افراد خیلی عجول هستند و اگر در مدت کوتاهی نتیجه‌ی مطلوبی کسب نکنند به سرعت ناامید و دل‌زده می‌شوند. خلاصه اینکه اگر شما هم شش ماهه به دنیا آمده‌اید یا باید تغییر کنید یا قید کارآفرینی را بزنید. بیشتر کسب و کارها سال‌ها به زمان نیاز دارند تا به موفقیت برسند.
فرق کارآفرینان با افراد دیگر چیست؟ شاید بگویید که آن‌ها خیلی کار می‌کنند. درست است. اما مهم‌ترین وجه تمایز کارآفرینان در ویژگی های شخصیتی‌شان است. کارآفرینان ویژگی‌هایی دارند. خلاق، جسور، ریسک پذیر و خیلی چیزهای دیگر. اما علاوه بر این‌ها آن‌ها با خودشان صادق هستند. وقتی که ایده‌ای ارزش دنبال کردن را ندارد هرچند که به آن علاقه‌مند باشند، آن را کنار می‌گذارند و به راه‌شان ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌ها خاموش

روندهای بازاریابی اینترنتی ایران در سال ۱۳۹۶

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۰۸ - ۲:۳۱ ٫ق٫ظ


وب‌سایت  مدیر سبز: در این مقاله سعی کردم در بازاریابی اینترنتی به روندهایی بپردازم که کاملا برای شرایط ایران در نظر گرفته‌شده است. یک وب‌مستر یا بازاریاب اینترنتی با تمرکز بر این ۵ مورد می‌تواند رشد کسب‌و‌کار آنلاین خود را در سال ۱۳۹۶ بسیار سریع‌تر کند.
۱. وبینار

وب‌کست به هرگونه پخش برنامه از طریق اینترنت گفته می‌شود. یک حالت خاص آن وبینار است. وبینار آموزش یا سخنرانی‌ای است که از طریق اینترنتی برگزار می‌شود. در دنیای بازاریابی اینترنتی، وبینار یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی و معرفی محصول است. روز به روز علاقه به شرکت در جلسات آنلاین و زنده در ایران بیشتر می‌شود. منظور از زنده آن است که سخنران در همان لحظه در خال صحبت است و مطالب ضبط شده نیست. فرض کنیم کار شما طراحی سایت است. شما می‌توانید یک وبینار ۱۰۰ نفره رایگان برگزار کنید و تبلیغ کنید تا در وبینارتان ثبت‌نام کنند. سپس در وبیناری یک ساعته به آموزش نکات مهم برای داشتن سایت بپردازید.

 
مثلا توضیح دهید چگونه با کمترین هزینه بهترین سایت ممکن را داشته باشیم. سپس در پایان وبینار به شرکت‌کنندگان پیشنهاد می‌دهید که کار طراحی سایت را به خودتان واگذار کنند. حتی یک فرصت ویژه هم تعریف می‌کنید تا مثلا کسانی که تا یک هفته پروژه را به شما بسپارند از مزیت‌هایی استفاده کنند.
 
روندهای بازاریابی اینترنتی ایران در سال ۱۳۹۶ 
 ۲. ویدیو

در سال‌های اخیر استفاده از موبایل‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی تا حدی زیاد شده که کمتر کسی را پیدا می‌کنید که در روز حداقل با گوشی خود چند ویدیوی کوتاه نبیند. این یک فرصت بسیار عالی و بزرگ برای بازاریابان اینترنتی است. اکنون دیدن ویدیو‌های کوتاه به یکی از عادت‌های روزانه مردم تبدیل شده است. پس شما هم باید دست‌به‌کار شوید و بخشی از مطالب خود را به‌صورت ویدیو منتشر کنید. ویدیوهایی آموزشی درست کنید و به مخاطبان و مشتریان هر نکته لازم را آموزش بدهید. محصولات را باهم مقایسه کنید.

 
توضیح دهید چگونه بهترین خرید را انجام دهند. هنگام خرید به چه مواردی بیشتر توجه کنند و … شما باید با ویدیو نشان دهید چقدر در کارتان متخصص هستید. این باعث جلب اعتماد مخاطبان شما می‌شود و در نهایت اگر تصمیم به خرید گرفتند، شما جزو اولین گزینه‌ها خواهید بود.
 ۳. بازآفرینی تبلیغات

مشکلی که در دنیای بازاریابی اینترنتی روز به روز پررنگ‌تر می‌شود کاهش نرخ برداشت صحیح تبلیغات اینترنتی است. شما تبلیغات اینترنتی انجام می‌دهید و عده‌ای این تبلیغات را می‌بینند. ولی به دلیل مشغله زیاد و تمرکز کم، برداشت درستی از تبلیغ شما نمی‌کنند. مثلا شما تبلیغ می‌کنید که کار بازسازی ساختمان انجام می‌دهید. عده‌ای از بینندگان تبلیغ اشتباه برداشت می‌کنند و فکر می‌کنند شما در کار خرید و فروش املاک هستید! از این دست مثال‌ها در اینترنت بسیار زیاد وجود دارد. شما باید بر دو موضوع با جدیت کار کنید: ۱. انتقال ساده و مستقیم پیام بازاریابی و ۲. بازآفرینی تبلیغات. تا حد ممکن سعی کنید تبلیغات اینترنتی واضح و ساده باشند. شخص در کمتر از ۳ ثانیه باید بتواند کار شما دقیقا چیست. کافی نیست تشخیص بدهد شما وکیل هستید، بلکه باید بداند دقیقا در چه موردی می‌توانید به او کمک کنید.

نکته دومی که باید به آن توجه کنید بازآفرینی تبلیغات است. منظور از بازآفرینی آن است که همان مطلب را با روش و ادبیات دیگری بیان کنید. مثلا فرض کنید یک فایل PDF ساختید که درباره خدمات طراحی سایت توضیح می‌دهید.

 
سعی کنید با فرمت‌های دیگری مثل ویدیو و صوت مطالب مکملی تهیه کنید. هدف آن است که اگر مخاطب از PDF شما برداشت نکرده کارتان دقیقا چیست و چه مزیتی دارد، حداقل از فایل صوتی یا ویدیو این برداشت را انجام دهد. به‌خصوص اگر دنبال‌ بازارهای جدیدی هستید که اطلاع کمی از زمینه فعالیت شما دارند این موضوع مهم‌تر می‌شود. مثلا برای اغلب افرادی که هیچ سر‌و‌کاری با کسب‌و‌کار و سرمایه‌گذاری ندارند واژه‌های کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، بورس، سهام و … تفاوت چندانی ندارند. حال اینکه شما تخصصتان فقط یکی از این موارد است و باید این موضوع را با بازآفرینی تبلیغات به مخاطبان نشان دهید.
۴. تلگرام

با توجه به رایج‌تر شدن استفاده از تلگرام، باید در بازاریابی اینترنتی از این رسانه بهتر و مفیدتر استفاده کرد. بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک، گروه‌های تلگرامی درست می‌کنند تا مشتریان امکان تبادل‌نظر با یکدیگر را داشته باشند. همچنین استفاده از کانال‌های تلگرام باعث می‌شود، هزینه‌های اطلاع‌رسانی به مخاطبان و مشتریان تقریبا به صفر برسد. اگر هنوز برای کسب‌و‌کارتان کانال ندارید، هرچه زودتر دست‌به‌کار شوید و کانالتان را راه‌اندازی کنید. امکان بسیار جالب و جذاب دیگر روبات‌های تلگرام هستند که تقریبا می‌توانند مانند یک منشی یا پاسخگوی خودکار به مخاطبان کمک کنند.

 
مثلا مخاطب می‌تواند با مراجعه به صفحه روبات تلگرام با منویی مواجه شود و با زدن دکمه ۱ لیست محصولات، دکمه ۲ قیمت محصولات و … را ببیند. درواقع شما یک پاسخگوی تلگرامی خودکار طراحی می‌کنید که با توجه به سوال مخاطب می‌تواند به‌صورت خودکار جواب ارسال کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و روش ساختن روبات می‌توانید در گوگل جستجو کنید. مقالات فارسی زیادی وجود دارند که روش ساخت روبات تلگرام را آموزش می‌دهند.
۵. استفاده از Gamification

روز به روز خرید از اینترنت به یک تفریح تبدیل می‌شود. دیگر فقط کافی نیست فرایند خرید سایت خوب و درست کار کند. خرید از سایت شما باید به کاری ساده و لذت‌بخش تبدیل شود. خیلی خوب است که با علمی به نام گیمیفیکیشن (Gamification) بیشتر آشنا شوید و از ایده‌های آن در سایتتان استفاده کنید. نمونه‌های کوچکی از آن را در سایت‌هایی مانند دیجی‌کالا مشاهده می‌کنید. مثلا دکمه که رویش نوشته شده: فروش ویژه روز. ولی دقیقا توضیح داده نشده که چه چیز فروخته می‌شود و با چه قیمتی. بازدیدکننده از روی کنجکاوی بر آن دکمه کلیک می‌کند تا ببیند موضوع چیست. تعریف سیستم‌های امتیازدهی به بازدیدکنندگان سایت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. بازدیدکننده با هر فعالیت یا خرید در سایت امتیازهایی دریافت می‌کند و این امتیازها قابل تبدیل به پول هستند تا توسط آن بتوان از سایت خرید کرد.

دیدگاه‌ها خاموش

درآمد نیم میلیون دلاری جوان ۲۵ ساله از توییت‌های تصادفی

نوشته ای از admin در دسته‌بندی ... | ۱۳۹۶٫۰۲٫۰۷ - ۳:۰۰ ٫ق٫ظ


وب‌سایت شبکه – حمید نیک روش: در حالی‌که درآمدزایی از کاربران یکی از چالش‌های همیشگی سایت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر است؛ یک کاربر باذوق و باهوش راهی پیدا کرده که سالانه حدود نیم میلیون دلار از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی درآمد کسب می‌کند.
 
 درآمد نیم میلیون دلاری جوان ۲۵ ساله از توییت‌های تصادفی
«کریس سانچز» ۲۵ ساله با اکانت توییتری Uberfacts@ توانسته با توییت کردن تصادفی برخی از حقایق و واقعیت‌ها برای خود کسب و کاری راه بیاندازد. وی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ یک توییت روی توییتر منتشر کرد؛ موفق شده بیشتر از ۱۸ میلیون فالوور در شبکه‌های توییتر؛ فیسبوک و اینستاگرام جذب کند.

سانچز می‌گوید:: «در واقع روشی که من به‌کار گرفته‌ام؛ یک مدل کسب و کار جالب و فوق‌العاده است. با ناشرانی کار می‌کنم که برای صفحات توییتر و فیسبوک من محتوا تولید می‌کنند و به‌ازای میزان ترافیک وبی که برای سایت آن‌‌ها ایجاد می‌کنم درآمد کسب می‌کنم.»

گاهی به‌صورت مستقیم کمپین‌هایی برای محصولات جدید یا فیلم‌های تازه‌ای که روی پرده سینماها آمده‌اند؛ تشکیل می‌دهم. برای هر پستی که در رابطه با این مقوله‌ها در صفحه من منتشر می‌شود؛ پول دریافت می‌کنم اما در حقیقت مورد کسب درآمد اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که برای سایت‌های طرف سوم ترافیک درست می‌کنم. اکانت Uberfacts@ جزء ۱۵۰ اکانت توییتر است که بیشترین فالوور را در این شبکه اجتماعی دارد. تعداد فالوورهای وی در این شبکه حدود ۱۳٫۵ میلیون نفر است. فالوورهای سانچز از هر قشری هستند که حتی شامل افراد مشهور می‌شود.

سانچز می‌گوید زمانی‌که فالوورهای معروف به لیستم اضافه شدند؛ ارزش اکانتم به یک‌باره بالا رفت. به‌خصوص زمانی‌که آن‌ها شروع به بازنشر توییت‌های من کردند. اما در این راه یک شرکت بود که به من آموزش داد تا چگونه از این راه درآمد کسب کنم. او اعتراف می‌کند که در ابتدا اصلا نمی‌دانست چگونه می‌توان از راه توییت کردن پول کسب کرد.

با این‌که بیشترین فالوورهای سانچز از توییتر هستند اما وی می‌گوید بیشترین فعل و انفعال و درآمدزایی او از شبکه اینستاگرام است: تمام چیزهایی که پست می‌کنم به شکل عکس و تصویر یا ویدیو هستند. وقتی چنین محتوایی را پست می‌کنید حس بهتری نسبت به توییتر دارید که تمام پست‌ها مبتنی بر متن است.

 
 درآمد نیم میلیون دلاری جوان ۲۵ ساله از توییت‌های تصادفی
یکی از روبه‌رشدترین شبکه‌های اجتماعی که با سرعت به روند خود ادامه می‌دهد شبکه پیغام رسان تصویر اسنپ‌چت است. طبق جدیدترین تحقیقی که eMarketer انجام داده این شبکه تا پایان سال جاری میلادی رشد ۲۷ درصدی خواهد داشت یعنی این‌که از هر ۵ نفر یک نفر از این پلتفرم استفاده می‌کند.

به‌رغم این رشد سریع؛ سانچز می‌گوید که در کسب درآمد از این اپ ناموفق بوده است: انجام این کار روی اسنپ‌چت خیلی دشوار است چون این شبکه در لحظه زندگی می‌کند. اما روزهای زندگی من همیشه جالب و هیجانی نیستند چون حدود ۱۰ ساعت در روز به دنبال پیدا کردن محتوا هستم. وی به‌قدری موفق بوده که به‌تازگی یک کتاب نیز در رابطه با این موضوع منتشر و روانه بازار کرده است.

دیدگاه‌ها خاموش

برگه ی بعدی »